Cambridge dieet of eiwitdieet? Ontdek hier de echte nummer 1!

Cambridge dieet of eiwitdieet volgen? Ontdek hier de echte nummer 1!

Wanneer je af wilt gaan vallen, dan kan je dat op een aantal manieren doen. Veel mensen kiezen dan bewust voor een stukje houvast in diëten met bekendheid. Ze bestaan natuurlijk al lang en moeten wel goed zijn. 2 van deze diëten zijn het Cambridge dieet en het eiwitdieet. Het gaat hierom echte toppers als het gaat om diëten. Nu is het Cambridge dieet al heel erg lang op de markt. Het is een dieet (overigens ook gebaseerd op eiwitten) waarmee je op een redelijk natuurlijke manier zou moeten afvallen. Toch vragen wij ons af of dit dieet nu echt wel beter is dan een echt eiwitdieet. Er zijn meer diëten die de manier van het matigen met koolhydraten en eiwitten proberen na te bootsen. Toch is een echt eiwitdieet goed te onderscheiden op basis van een aantal factoren. 1 daarvan is dat het effectiever is en je sneller laat afvallen. We gaan er even verder op in.

Waarom kiezen voor het Cambridge dieet of Eiwitdieet?

Je kan eigenlijk beide manieren zien als een dieet op basis van eiwitten. Maar voor welke moet je nu kiezen? Die keuze kan je maken door na te gaan welke andere factoren er nog meer meespelen bij beide diëten. Als we objectief kijken naar het Cambridge dieet en het eiwitdieet dan zien we een aantal dingen die verschillen. Zo is bv. het Cambridge dieet eigenlijk oud en niet veel veranderd. Maar de beweging als het gaat om afvallen gaat natuurlijk altijd door. Er komen steeds meer feiten aan het licht en hebben tegenwoordig de kennis om echt met succes af te vallen. Door een dieet te volgen dat eigenlijk ontwikkeld is op basis van oude achterhaalde kennis, ben je in onze ogen dan ook niet op de beste manier bezig.

Ook is het Cambridge dieet niet heel erg gezond voor je. Sommige vinden het zelfs gevaarlijk. Je kan namelijk niet alleen gezondheidsproblemen oplopen door bv. tekorten. Er zijn ook gevallen bekend waarbij mensen acuut moesten stoppen vanwege pijn, klachten en andere ellende. Dit schrikt voor veel mensen dan ook wel af om dit dieet te volgen.

Is het dan echt zo negatief allemaal? Het zijn ervaringen van mensen die vaak anderen over de streep trekken of niet. Als je veel leest over een dieet en ziet dat er een hoop mensen zijn die er niks mee opschieten, dan zal je het zelf waarschijnlijk niet snel gaan volgen. Natuurlijk zijn er ook positieve verhalen over dit dieet, maar we zien toch ook best veel minder positieve reacties. Voor je begint aan iets dat invloed heeft op jouw overgewicht, gezondheid en portemonnee wil je daar toch wel zekerheid in hebben. De vraag is dan ook heel erg: Voldoet het Cambridge dieet hieraan? Wij zeggen van niet.

Waar moet je op letten als je gaat afvallen?

Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten als je begint met afvallen. Gezondheid, werkzaamheid en kosten. Ook eigenlijk wel in deze volgorde. Je gezondheid staat namelijk altijd voorop! Bepaal dus of je geen tekorten krijgt met een dieet (dit betekent overigens niet dat je niet wat minder kan eten, maar meer of je essentiële voedingsstoffen gaat missen). Krijg je alles wat je nodig hebt dan is het een gezond dieet en kan je naar de volgende stap. Zoek ervaringen over het dieet. Dit is eigenlijk de beste graadmeter om te zien of het werkt. Verder is kennis hierin ook erg belangrijk. Lees dus ook over wat afvallen nu eigenlijk is en welke dingen het in je lichaam in werking stelt. Afvallen is een proces, en met de juiste kennis bepaal je de juiste aanpak. Verder kun je nog kijken naar de kosten van het dieet. Nu is dit niet de allerbelangrijkste want de doelen en gezonder leven dat je wilt bereiken zijn niet in geld uit te drukken. Toch kan het zijn dat je financieel gezien (bij dure diëten) even niet genoeg geld ervoor hebt. Het zou jammer zijn als je te lang bezig bent zonder resultaat en dan ook nog eens tijdens het dieet moet stoppen. Houd hier dan dus ook een klein beetje rekening mee.

Voorkom valkuilen en leer van de fouten van anderen

Dit is echt waar! Stap niet in valkuilen waarvan bewezen is dat ze je niet verder helpen. Geloof niet in sprookjes die zeggen dat je binnen no-time of met een pilletje gaat afvallen. Afvallen is een proces dat snel kan gaan maar wel tijd nodig heeft. Maak dus sowieso een strategie voor de wat langere termijn. Dit betekend alsnog dat je snel kan gaan afvallen. Maar begrijp dat je ook niet in 3 dagen bent aangekomen. Het heeft dus wel tijd nodig om dit allemaal weer te verbranden.

Zorg ervoor dat je snel vet verbrand, maar doe het om gezonder te worden

De insteek moet altijd je gezondheid zijn. Nu is het logisch dat wanneer je afvalt van echt flink overgewicht je automatisch ook gezonder gaat worden. En daar moet je het ook voor doen. Dat en een mooi figuur natuurlijk, want daar doe je het eigenlijk echt voor. Maar je gezondheid is veel belangrijker en dat weet natuurlijk iedereen! Zorg dus dat je het in die volgorde doet en niet anders.

Je moet het echt willen!

Ja, de juiste mindset! Stop met uitstellen, maar begin NU! Je leeft NU! En je wilt ook NU afvallen. Doe dat dus ook, want hoe eerder je ermee begint hoe sneller je kan genieten van een gezonder leven met een prachtig figuur. Wil je afvallen dan moet je dat vastpakken en niet loslaten, ga ervoor.

Welk dieet is nu beter, het Cambridge dieet of Eiwitdieet?

Wij zijn eerlijk over afvallen. We vinden dan ook het Cambridge dieet niet geschikt genoeg op basis van alle factoren die bij afvallen komen kijken. Een eiwit dieet is dan ook de absolute winnaar!

Het beste eiwitdieet!

1 van de beste eiwitdiëten van dit moment is het Vitadis Slanker Leven Plan! Veel mensen vallen hier snel op een gezonde manier mee af zonder gekke jojo effecten achteraf. Het is dus een dieet dat je blijvend laat afvallen.