Wil jij echt aan de slag gaan om nu eindelijk een sixpack te krijgen? Dat gaat natuurlijk niet vanzelf. Je moet er wel iets voor doen. Wij hebben 6 tips voor een sixpack voor je verzameld, zodat je precies weet wat je te doen staat.

1. Een voedingsschema op maat

Een sixpack kun je niet trainen als je niet ook gezond eet. Alles begint bij een gezonde voeding. Je kunt online een voedingsschema op maat krijgen waar je je makkelijk aan kunt houden.

2. Let op wat je drinkt

Weet jij dat er in vruchtensappen veel calorieën zitten en dat je zelfs zwaarder kunt worden als je er veel van drinkt? Ditzelfde geldt voor onder meer melk, cola en energiedrankjes. Let niet alleen op wat je eet, maar zeker ook op wat je drinkt.

3. Een uur buikspieroefeningen

Probeer een uur per week te reserveren voor buikspieroefeningen, verdeeld over 3 sessies van 20 minuten. Doe sit-ups gedurende deze 20 minuten. Start met een serie sit-ups tot je echt even moet stoppen. Tel deze sit-ups. Zijn het er 80 voor je rust neemt? Neem dan maximaal 2 minuten rust en doe er dan 70. Neem dan opnieuw maximaal 2 minuten rust en doe er dan 60. Zo bouw je effectief af en maak je de 20 minuten zeker vol.

4. Cardiotraining

Cardiotraining is heel belangrijk. Het is aan te raden om minimaal 3 dagen per week een half uur per dag aandacht te besteden aan een intensieve cardiotraining. Dit is dus nog belangrijker dan buikspieroefeningen.

5. Krachttrainingen

Vul je cardiotraining aan met verschillende soorten krachttrainingen voor een optimaal effect. Je kunt diverse oefeningen doen, zoals onder meer deadlift, bankdrukken, squat en military press.

6. Supplementen

Je kunt gebruik maken van eiwitrijke supplementen om een sixpack te krijgen. Let er wel op dat je de juiste supplementen gebruikt. Wanneer je dit zelf niet goed weet, dan kun je je het best laten adviseren door een professional.