Dat afvallen goed voor je is dat wisten we eigenlijk al wel. Maar hoe pak je dit aan? En hoe zorg je ervoor dat je op een gezonde manier de overige kilootjes kan aanpakken? In deze tekst zullen hierbij stil staan. Ook met betrekking tot het voorkomen lichamelijke klachten door het sporten of een bepaald dieet.

Waar te beginnen

Eigenlijk is het best simpel. Rust en regelmaat zijn enorm belangrijk. Genoeg slapen, genoeg eten (vooral ook niet te weinig), maar wel gezond en zo min mogelijk snoepen. Dit alles bij elkaar moet er voor dat je een gezond lijf krijgt. Bij je nieuwe dieet moet je er vooral voor zorgen dat je voedzaam eten krijgt, die met veel gezonde eigenschappen. Denk aan eiwitten, vitamines en goede vetten. Op die manier zal je om een prettige, gezonde manier de kilo’s kwijt raken. En je zal merken je bent niet uitgehongerd, omdat je gewoon mag blijven eten. Echter, is het snoepen wel voorbij en hier komt de discipline bij kijken.

Wat is een goed ijkpunt

Het lastig te zeggen dat als je een bepaalde lengte hebt dat je dan bij een bepaald gewicht altijd gezond bent. Er hangt namelijk zoveel af van je bouw, de spiermassa en nog allerlei factoren. Een gezond bmi vrouwen is dan ook niet gemakkelijk te geven. Het beste is door naar je eigen lijf te kijken. Zie je een gezond lichaam met misschien zelf een klein beetje vet overal? Dan is de missie geslaagd, want vet op zich is niet erg, het is juist gezond en houd je lichaam overeind als je bijvoorbeeld een lage weerstand hebt. Echter, moet je er wel voor waken dat het niet te veel wordt dan moet je een beetje afvallen weer. Probeer wel een constant dieet aan te houden dat vindt je lichaam fijn en je zult merken de regelmaat maakt dat je het dieet langer zul volhouden. Veel succes!