Het willen krijgen van een mooier figuur of om gezondheidsreden overgewicht zien kwijt te raken is niks nieuws. Deze blijvende bezigheid houdt veel mensen dagelijks aan de slag. Toch is het nog zo dat veel mensen maar niet op hun ideale gewicht weten te komen. Is dit een kwestie van laksheid, of worden ze gewoon aan het lijnen gehouden? In de meeste gevallen willen mensen echt wel afvallen en gaan er dan ook voor. Ben je verkeerd bezig, dan zal je wel elke keer opnieuw een dieet moeten volgen. Het heeft weinig zin om steeds maar weer opnieuw te moeten afvallen. Je wilt snel afvallen met succes en op jouw streefgewicht blijven. Maar hoe ga je dit het beste aanpakken?

Wil jij echt snel afvallen?

De kans is groot dat wanneer je dit leest zelf te maken hebt met overgewicht. Je zoekt namelijk naar een oplossing om snel af te vallen, of wilt iemand helpen. Meer dan 50% van de Nederlanders zitten met hetzelfde probleem. Voor de een zal het gaan om een paar pondjes, voor anderen kan het gaan om veel meer kilo’s kwijt zien te willen raken. Tot obesitas aan toe.

Gelukkig zijn er wel oplossingen om iets aan jouw overgewicht te doen. Snel afvallen kan, mits je het op de correcte manier aanpakt. Jouw gezondheid is hierin ook belangrijk. Laat je daarom ook zeker niet in met de zogeheten crashdiëten. Met de tips die je dadelijk gaat krijgen leggen we je uit waarvoor je moet opletten, wat wel werkt en hoe je dit gaat aanpakken door een uitgestippelde koers te varen.

Afvallen doe je met deze slimme aanpassingen!

Het is belangrijk te weten, wat de voor de meeste voor de hand ligt, dat het draait om je voeding. De vraag is echter, wat eet je nu en hoe pas je jouw voeding aan zodat je gaat afvallen? Wij gaan je hier uitgebreid antwoord op geven.

Verhoog je eiwitten en daarmee de kans op snelle vetverbranding

Eiwitten kunnen je hierbij van dienst zijn. Wat ze namelijk doen is jouw langer een vol gevoel geven. Daarbij komt dan ook dat het langer duurt voordat je lichaam ze opneemt. Langer werken voor je lichaam betekent dat je meer energie nodig hebt om ze te verbranden. Mits je de rest van jouw voeding slim aanpast ga je zo sneller opgeslagen lichaamsvet verbranden.

Snel afvallen valt en staat daarom ook bij uitstippelen van het juiste voedingspatroon!

Eet minder suikers en meer complexe koolhydraten

Suikers zitten bijna overal in, ook verborgen in veel producten. Koolhydraten in de vorm van sachariden, met het laagste aantal koolstofatomen noemen we suikers. Dit om je te laten zien hoe je onderscheid kunt maken in koolhydraten. Het is namelijk tijdens afvallen belangrijk dat je juist complexe koolhydraten eet, welke zorgen voor langdurige energie. En minder fluctuaties in je bloedsuikerspiegel, waardoor je snel kunt gaan afvallen. Ook de kans op bv. diabetes door overmatig suiker gebruik neemt hierdoor enorm af.

Kies voor onverzadigde vetzuren in je voeding

Net zoals met koolhydraten heb je ook verschillende vetten. Het is bij vetten belangrijk dat je uit de buurt blijft van transvetten, met mate verzadigd en zoveel mogelijk onverzadigde vetten eet. De laatste zijn het meest gezond voor je en kunnen dan ook lekker worden gegeten. Besef je natuurlijk wel dat bij het eten van veel vetten (ook de onverzadigde) je calorieën per dag wel snel omhoog gaan. Dit komt doordat vetten de hoogste energiewaarde hebben. Eet ze dus wel, maar niet teveel.

Drink meer water en minder frisdranken en sapjes

Water bevat 0 calorieën en is hiermee de ideale drank. Koud water kan je zelfs nog helpen wat extra vet te verbanden. Wel gaat het hierom een minimaal verschil. Net zoals eten kan drinken je ook dikker maken. Vermijdt daarom cola, andere frisdranken, veel verschillen sapsoorten (met name in pak) of limonade.

Sporten en wat voor effect dit heeft op jouw overgewicht

Snel een deal sluiten bij de sportschool, hardlopen, fitnessen of fietsen. Voor veel mensen met overgewicht de ideale manier voor snel afvallen. Nu is het natuurlijk ook zo dat je vetverbranding met sporten omhoog gaat. Verder wordt je fitter, gezonder energieker en sterker. Maar wanneer je kijkt naar het puur kwijt raken van je overgewicht zit dit voor het grootste deel in je voeding.

Snel afvallen door meer te sporten?

Toch zorgt meer sporten wel voor sneller afvallen. Je verbrand namelijk meer calorieën. Je moet hierbij wel bedenken dat je voeding nog steeds de sleutel is. Want je krijgt door het sporten ook meer honger, waardoor je meer en vaker gaat eten. Hier zal je dan ook voor moeten waken wanneer je snel wilt afvallen. Anders schiet je er nog niet veel mee op.

Spiermassa zorgt voor een hogere vetverbranding

Bij krachttraining is het zo dat je vaak nog sneller vet verbrandt. Meer spiermassa vraagt om meer eiwitten waardoor de kans op de ontwikkeling van vetmassa aanzienlijk wordt verkleint.

Gezonder, meer energie, betere conditie en lekkerder in je vel

Sporten zorgt er hoe dan ook voor dat je geniet van heel veel andere voordelen. Je wordt sterker, krijgt meer conditie, meer energie, actievere leefstijl en verkleint verder de kans dat je weer teveel overgewicht gaat ontwikkelen. En het is natuurlijk ook nog eens heel erg gezond voor je!

Snel afvallen ligt binnen handbereik, maar je moet het wel doen!

Het is een kwestie van doen. De juiste aanpak heb je nu, dus komt van die bank en begin met afvallen en sporten. Je zal snel merken dat je niets liever meer wilt. Reken af met die overbodige kilo’s en start met een veel gezonder en actiever leven. Je gaat het aan alles merken. Start vandaag nog met snel afvallen.